Vykopávky

12.06.2016 19:31

    Nejsme žádní kvalitní zahradníci. Jsem ráda, že vůbec znám nějaké kvetoucí rostliny, které i poznám, ale nejbezpečněji identifikuji trávu. Můj chlapec je na tom zcela podobně. Přesto všechno protrháváme plevel a někdy i kopneme do hlíny. Například, když chci něco přesadit, či přisadit, nebo ze záhonu vysadit.
Včera jsem chtěla přisadit nějakou tu bylinu, také květinu a vybrala jsem jim vhodné místo v prostoru našeho dvorečku, spíše v takovém zákoutí. Můj chlapec kopl a ejhle narazil na cihly. Kopl vedle, vykopl trs a pod ním igelit. Kousek dál půda schovávala zrezivělý plech. Od loňského roku sice vím, že hortenzie u nás vyrůstají z cihel, ale těm to prospívá. Původně bílé květy krásně mění barvy. Dokonce puškvorec se kolem nich plazí a kvete, stejně jako oranžové lilie. A tak jsme předpokládali, že tam někde musí být i hlína. Je, ale obsahuje vše, o čem jsem psala. Docela ráda bych věděla, co na těch místech původně stálo. 
    Já bych určitě chtěla znát více věcí. Hlavně, co všechno bylo kdysi  na našem dvoře vybudováno, nebo zakopáno, protože o pár metrů dál je to podobné. Tam jsme potřebovali vyhloubit trochu větší jámu. Chvílemi to vypadalo, že je pod námi skála. Skála to nebyla, ale zato pěkně velké kameny, které, když se umyjí, budou sloužit jako dekorace. Tentokrát nad zemí. Ale našli jsme i jedno místečko, do které by se úžasně sázelo, ale zrovna tam nic neplánujeme. Tak se i nadále budeme věnovat našemu laickému archeologickému průzkumu a možná narazíme na "poklad", protože naše půda má složení 1:1.
Díl hlíny : díl cihel. Díl hlíny : díl kamení. Díl hlíny : díl plechu. Možná tam jednou objevíme díl hlíny : díl ????? .