Čertovo hovno

05.04.2015 08:55

    To jsem tak vzala 4 vejce, zamíchala s 25dkg cukru, přidala stejné množství hladké mouky, 2 lžíce kakaa, prdopeč, hrnek mléka a hrnek oleje. Těsto jsem vymíchala a nalila na vysypaný, menší plech. Potom jsem smíchala 8dkg rozpuštěného másla, 8 dkg cukru, 2 lžíce kakaa, 1 lžíci solamylu, 2 lžíce mléka a touto směsí jsem polila upečenou, mírně vychladlou buchtičku. To vše je podle receptu, který jsem objevila na netu. Ale aby bylo ČH voňavější, přidala jsem do polevy lžíci rumu. Poleva je krásně lesklá, také pěkně voní a nám vůbec nevadí, že na Velikonoce peču něco s tak strašným názvem. Vlastně mně je jméno moučníčku lhostejné, ale moji chlapci jsou na ně trošku hákliví. Nesmím říkat správný název, jelikož mi oznámili, že když to řeknu, nebudou to jíst. Tak místo ČH máme ČP. ČP znamená Čertovo potěšení. Ikdyž původní název je takový lidský. Ikdyž trošku neobvyklý. Důležité je, že není nicneříkajícící, ale předem určující aspoň barvu. Pod tímto jménem slyšíme, že buchtička nebude světlá a předpokládáme, že by tam mohla být čokoláda nebo kakao. Je pravda, že v prvopočátku název neprovokuje naše chuťové buňky, ale i jejich procitnutí se dostaví při pohledu na hotovou mňamku. Nevím, jestli označení tohoto cukrářského díla nám evokuje vůni, ale když se zamyslíme a naše asociace přeskočí pár myšlenek a logicky přehodnotí prostředí, ve kterém se ČH připravuje, dá se to s troškou fantazie zvládnout. Naštěstí jsem vše zhotovila ještě před tím, než ti dva ospalci vstali. Takže vstali a vidí, že buchtička je kakaová, voňavá, docela lákavá a než úplně vychladne, mohou se na ni těšit. Vím, že na svátky jara je vhodnější mazanec nebo beránek. Mazanec možná zvládne pekárna ještě odpoledne. Myslím jen umíchat a já upéct, jelikož mazanec ve formě kvádru nemůže být symbolem slunce. A proč nepeču beránka? Protože nemám formu a protože nemám ráda vystavené moučníky, na které se práší. Mám ráda vše jedlé a přikryté. Navíc světlý piškot u nás není moc populární.
    A tak tedy formu nesháním, jelikož černou, zaprášenou  ovci na Velikonoce nepotřebujeme. Nám stačí ČH alias ČP. A kdyby se to někomu nelíbilo, dostane včerejší valašský frgál, nebo linecká vajíčka a slepičky, které na svoji konzumaci čekají už týden.