Dostal mě Neuburg

23.07.2016 08:36

    Neuburg není žádný starý, nový hrad, ale značka vína a já musím napsat následující větu. Oblíbili jsme si Neuburg. Toto víno je lahodné na pití, dobré na trávení a vynikající pro hlavu. Ona prostě ráno nebolí. Ne, že by každý vinař měl Neuburg stejný, ale tam, kde ho kupujeme my, má výše pojmenované vlastnosti, a tak nás toto víno nikdy nedostane a můžeme vždy razit heslo: Večer šohaj, ráno šohaj. Tak to jsem si myslela do včerejšího pozdního večera, respektive do dnešního skorého rána. Všechno je jinak. Neuburg mě dostal. Ani nevím, jak se to stalo, ale tak lehce se popíjel, tak výborně chutnal a moje sklenička se zelenou stopkou se na mě neustále smála a pobízela mě k dalšímu ochutnání, posléze napití a stále byla plná. Plná byla, protože můj chlapec umí úžasně a nenápadně nalévat a dolévat a člověk má pocit, že pije stále tu první. Dnes ráno mi došlo, že to nemohla být určitě a stále ta první, ale vím naprosto jistě, že jsem ji pravidelně zapíjela vodou, aby mě Neuburg nedostal. Dostal mě. Vody zřejmě bylo málo, zato chuti a dolévání bylo moc. Ve velkém zápalu oslavy jsem ani nepostřehla signálky, které mě měly varovat a ukončit mé vychutnávání vínečka. Moje signály totiž jsou: móc velká výřečnost, zapomínání významných slov a těžké vzpomínání na upřesnění situací. Tyto varující momenty se na sebe nabalují a nakonec přichází impuls. Ten spočívá v mém odchodu od stolu. Přišel. Impuls včera nečekán a nezván přišel. A já jsem se v pohodě přesunula do postele, okamžitě jsem zaspala, abych to všechno mohla ráno pěkně napsat a na sebe napráskat. Ještě jsem si stačila vyčistit zuby a má poslední vzpomínka před ulehnutím je o tom, že šli spát všichni, jelikož asi i na ně buď došel impuls, nebo seděli pouze z povinnosti k hostitelce, nebo už byli z celého večera unavení, přejezení a přepití.  Zřejmě to třetí bude pravda, neboť doposud spokojeně spí a odpočívají po těžkém zápase s Neuburgem a tím ostatním.
    Musím také podotknout, že na závěr večera byl přichystán Dolfendr, ale protože červené je víno "vyháňací" a přátelé spí u nás, tak nebyl ani použit. A teď mohu na sto procent mluvit za všechny a říct, že nepoužít ho, byla naše ranní výhra, přestože je také vynikající, lahodné a velmi dobře stravitelné a oblíbené vínečko naší party.
    Ona stačila ta štamprlka slivovičky se švestkou na přivítání a teplo a Neuburg už udělali svoje.
A tak jsme naše letní narozeníny oslavili důstojně, pohodově a dostatečně a momentálně se těším na to, až všichni vstanou a v kuchyni zavoní káva a ham and eggs.