Kouření

15.03.2015 12:22

    Kouření škodí zdraví. To víme úplně všichni. Ale v dobách, kdy jsem kouřila, mi to mohl vyprávět kdokoliv. Kdekoliv to také mohlo být napsáno, mohly tam být i odstrašující obrázky, bylo mi to jedno. Tyto kampaně jsem nějak nevnímala, jelikož jsem si šla za svým požitkem. Také se kuřivo zdražovalo, ale předsevzetí, že jich dám o pár méně, rychle odešlo. Ale co jsem pozorovala bylo, že když někdo přestal kouřit, začal přibírat. To byl můj strašák, toho jsem se bála. Nějak jsem to však neřešila, protože mě kouření bavilo, chutnalo a líbilo se mi. Byl to můj velký kůň. Vychutnávala jsem si každý tah. A pak to přišlo. Zcela nečekaně, asi souhrou několika podnětů, mně cigareta přestala chutnat. Tak jsem přestala kouřit. To, že bych měla přibrat, se mě netýkalo. Rozhodla jsem se, že nebudu nahrazovat mého koníčka cucáním cukrátek a přikusováním čokolády. Rozhodla jsem se, že moji postavičku mé rozhodnutí ještě více nezakulatí. Rozhodla jsem se, že toto uhlídám. Hlídala jsem, pila jsem čistou vodu, chroupala mrkvičku, občas jsem dala jablíčko, ale sladkosti jako náhražku jsem vyřadila. Výsledek mého rozhodnutí se dostavil asi po půl roce. Čísla na váze se pohnula nějak hodně vpřed. Tak jsem pila dál vodičku, chroupala mrkvičku a tělíčko se měnilo. Za rok na mně přibylo pěkných patnáct kilo. Asi váha dostoupila vrcholu a na další měsíce a leta se ustálila. O mém neustálém boji s váhou a způsobem stravování jsem se vypsala včera.
    Ale dnes je nový den a jako každý nový den přinesl nové informace. Jako by mi světoví odborníci četli myšlenky. Dnes na mě vyskočil titulek: Kouření způsobuje obezitu, přestat kouřit naopak znamená zhubnout. Dále tam psali, že naopak, když člověk kouřit přestane a nezačne se chorobně cpát, tělu se ulehčí a nepřibere. A tak zase mám co řešit. Musím zjistit, jestli vodička, mrkvička a občas jablíčko patří do programu chorobného se cpaní. Další otázka, kterou neumím zodpovědět se točí kolem tělového ulehčení.
    Jediné, co mě napadá, je vrácení se zpět. Začnu znovu kouřit, přiberu, s kouřením skončím, budu pít jen vodu, občas mrkvičku, jablíčko vyřadím a pak se znovu zvážím. A to by bylo, abych tělu neulehčila a nevytvarovala své křivky. Že na to odborníci nedošli před osmi lety, mohla jsem to dát na první pokus  a také jsem to mohla poradit těm přede mnou i za mnou.
    Bohužel, na něco je už pozdě a na něco pozdě ještě není. Takže to rozdělím. Žádný experiment, žádný první pokus. Na to je příliš pozdě. Ale čím můžu začít?  Přestanu číst statě o objevných novinkách a dál si budu žít svůj voňavý život bez tabáku a popelníků. Jen, co si dočtu ten článek do konce.