Pít či nepít

26.04.2015 10:14

    Toť otázka. Včera jsem se rozhodla nepít, dobrovolně se stát řidičem a tím pádem dnes vstávat s čistou hlavou a jasnou myslí. Dalších asi šedesát lidí tento pocit čistoty a svěžesti určitě nezažijí, ikdyž na pití není nic špatného. Takové dobré pití v podstatě uvolňuje celé tělo, myšlení, paměť i řečová centra. U některých lidí se ještě může přidávat uvolnění pocitové a citové. Když jsem věděla, co mě čeká, uvolňování jsem se vzdala, neboť tam, kde jsme večer byli, je celkové uvolnění naprosto běžné a navíc není možné tomu uniknout. Vše je systematicky promyšleno a seřazeno, aby si každý host přišel na své kouzelné, alkoholové opojení.
    Při příchodu panáček meruňkovice na uvítanou. Na panáčka, aby nebyla žízeń a dlouhá chvíle, čepované pivečko. A takto pěkně čas ubíhal, než se shromáždili všichni pozvaní a mohl být přípitek. Přípitek, domácí šumivé a na to bílé, růžové, červené. Po vynikajícím gulášku sedlo jedno čepované, k zábavě zase pár skleniček vína. Nestačily jenom sedmičky rozestavěné po stolech. Tchán oslavence neustále obcházel všechny přítomné s různými svými vzorky a všichni koštovali. Mezitím se zašlo na nějaké tvrdé. Kromě meruňky tam bylo pár jiných značek, takže každý si mohl dopřávat podle chuti. Já jsem si dala výbornou kávičku a popíjela jsem jednu sklenku vody za druhou. Bylo to hodně osvěžující, vzpružující a bezpečné.
    Přestože jsem neměla u sebe brýle, mohla jsem sledovat jak se mění výrazy milých, přítomných. Huby se jim roztahovaly, řeč se navazovala a najednou jsme měli kolem sebe spoustu " přátel", aniž jsme tyto veselé lidi před pár hodinami znali. Odkládala se saka, potom zábrany, kolemsedící se najednou nebáli na cokoliv zeptat, aby si poskládali své informační puzzle. 
    Nejvíce se uvolnění znásobilo, když začala hrát hudba, jelikož hlavním bodem oslavy byla diskotéka. Mladík, který taneční skladby pouštěl, měl úžasný výběr skladeb. Byly známé, rytmické, u naší generace oblíbené a přímo k tanci vybízely. Tančili malí, mladí, střední i hodně dospělí. Co mě však nejvíce pobavilo, byly taneční kreace místních mužů. Byly totiž neopakovatelné, fyzicky náročné, takřka neudýchatelné, ale zábavné. Možná to bylo cvičení na výdrž a v této části večera byli celkově uvolnění již všichni a všichni se měli rádi. Dokonce, když jsme odjížděli, naši noví kamarádi nám nabízeli nocleh a bylo jim asi líto, že se počet hostů sníží. Myslím si, že jsme odjeli v pravý čas. Možná, kdybysme nabídku na spaní přijali, hostitelé by se ráno divili, kdo jsme a proč tam jsme. Je lepší nevyvádět lidi z míry. Už tak pro mnohé bude dnešní ráno či poledne těžké. 
    Ale život je změna a střídání se za volantem. Příště budu pít já. Asi proto, abych se také uvolnila, lépe zapadla do party a provětrala svoji slovní zásobu. Protože, když já piju, také mluvím. Hodně mluvím. Když piju, také ráda tančím. Také mám svoje kreace. A já když piju, mám také všecky ráda a také bych jim u nás klidně ustlala.
Takže co napsat závěrem? Je to jednoduché. Všichni, co pili, se chovali podle předpokladů a standartně. Ti, co nepili, se usmívali, aby trošku zapadli a nebylo to ono. 
    Tak teď je naprosto jasné, co je lepší. Pít či nepít? Pít. Ale takové ráno s čistou hlavou, také není k zahození.