Podpůrné opatření

03.05.2016 18:26

    Co nesmí chybět v kosmetickém vybavení každé ženy? No přece struhátko neboli ořezávátko. A to né jedno. Nejméně dvě. Jedno na tenké tužky a jedno na ty silnější. Vlastně ona mohou chybět v několika případech. V prvním, že se žena nemaluje, a tedy nemá co strouhat. Ve druhém, když je doma ještě pilný školáček a vlastní pouzdro plné ořezávacích pastelek. Třetí případ se nabízí v tom, že všechny tužky, určené ke zkrášlování, jsou vysouvací.
Já mám struhátka, já mám tužky ořezávací a vysouvací, a když to tak po sobě čtu, asi jsem ráda, že jsem se o tuto informaci mohla podělit, protože je potřebná k pochopení mého konání. K tomu ještě trošku představivosti a každý se může vžít do mnou dokonale provedné akce.
    Takže jede představa. Jedna dáma v nejlepších letech, která ale potřebuje svůj face každé ráno poupravit. Jedna dáma, která vlastní na "filigránskou" práci brýle. Jedna dáma, která si tuto pravdu občas neuvědomuje. Jasně, že jsem to já. A včera večer jsem si rozsvítila to nejmenší světlo, uchopila struhátko, pár tužek a jala se je dávat do pořádku. Ale na tom přece vůbec nic není. Není, ale i sem se může vloudit chybička. Vloudila. Strouhala jsem jednu tužku, a ta šla až moc lehce. Byla celá taková měkká. Strouhala jsem druhou, a ta byla pro změnu zase hodně tvrdá. Musela jsem fest zabrat, aby se pěkně pod nožíkem protočila. Musela jsem zabrat i podruhé, ale to šlo také pěkně ztuha. Zatočila jsem potřetí a stačilo. Vzala jsem do ruky vzniklé hoblinky, které mi připomínaly černý, umělý nehet a nechápala, co to je. Abych na to přišla, nasadila jsem si brýle a opravdu jsem pochopila. Strouhala jsem totiž vysouvací tužku z umělé hmoty. Ale na svoji obhajobu musím říct, že to nebyla vysouvací klasika, ale vysouvačka vypracovaná tak, že na první pohled nešla odlišit od té obyčejné. 
    Zbytek práce jsem si nechala na dnešní odpoledne, kdy bylo v kuchyni opravdu světlo. Také jsem měla na očích skla a výborně jsem rozlišovala dřevo a umělinu, a tedy mohu s určitostí napsat, že má oběť leží na obrázku jako čtvrtá zleva a je černá.
A proč jsem to dnes tak věrně popsala? To abych si zapamatovala, že už i já potřebuji, a nesmím na to zapomínat, podpůrná opatření.