Toaleta

19.03.2016 13:49

    S vámi, kteří čtete mé postřehy, se chci podělit o jeden  zážitek, který se mi včera usadil v hlavě a zřejmě musí ven. Můj příspěvek by se dal také s troškou ironie nazvat "Z lásky k lidem", neboť to, o čem vás chci zpravit, se přihodilo v obchodě, jehož řetězec byl u nás vybudován "Z lásky k Česku".
    Včera, cestou na chalupu, jsme se museli někde zastavit a nakoupit. Vzhledem k tomu, že tento obchod stojí přímo u silnice, nebylo nic jednoduššího. Navíc, kromě narvaných regálů zbožím a neznalých prodavaček umístění zboží, je v jeho stavbě ukryta lékárna, květinářství, prodejna masa a záchody. Dámské záchody jsou dokonce dva. Umyvadlo je jen jedno, ale zato je nad ním upozornění, že když chceme pustit vodu, musíme kulaté mačkátko zmáčknout. Dále je tam připsaná i žádost, ať nenecháváme téct vodu a mačkátko vytáhneme nahoru. Takže vše je tam vymakané, pouze instalatér chybí. Pochopitelně se musím zmínit i o čistotě. Ano, je tam čisto. Na to, že tam stojí věčná fronta netrpělivých žen s tajemným a přitom chápajícím úsměvem, je tam čisto. Čisto je tam proto, protože v podstatě veřejné toalety jsou pravidelně uklízeny ženami, z nichž jednu jsem měla možnost osobně poznat.
    Po menší frontičce, ve které jsem byla poslední, na mě došla řada a já šťastná zmizela za dveřmi.  V momentě opouštění soukromé kabinky jsem zaslechla: "A teď tu budu já a nikoho sem nepustím". Jakmile jsem vyšla, můj pohled se setkal s pohledem paní s koštětem v ruce a blesky v očích, která si si mě měřila, jak kdybych ani nevím co. V ten moment jsem byla překvapená i já, jelikož ze mě soustrastně vyjelo: " A vy se sem přes lidi nemůžete ani dostat, že." Za to, že jsem jí nabídla slovní spoluúčast, také na mě promluvila: "To nikdo nemá doma hajzl?" Rychle a bez odpovědi jsem opustila společné prostory, protože se mi skutečně nedostávalo ani slov a ani tónu, který by nás vrhl do stejné sdělovací roviny. Raději jsem automaticky zmáčkla a vytáhla mačkátko nad tekoucí vodou a pelášila do davu nakupujících, abych pochopila, že to žduchání košíky někdy může být lepší než komunikace.