Tulipány

26.03.2016 12:26

    Kdysi jsme říkali, že podle květomluvy je darování tulipánu jako přímé označení někoho tupým. Vůbec nevím, kde jsme tuto chytrost pochytili, neboť knihy s  tématikou flory jsme nestudovali a informace k nám byly vysílány pouze hovorovou cestou. Navíc zůstávaly neověřené, jelikož jsme si všichni věřili.
    Vždy mi bylo tulipánů líto a nikdy jsem jejich kytici nikomu nedarovala, abych ho náhodou neurazila. Ale s příchodem internetu se vše změnilo, protože to, co je tam psáno, "musí být zaručeně pravda". A tak tedy došla osvěta i do našich hlav, i do mé hlavy a možnost vyhledávání a srovnávání poznatků se stalo všeobecným zájmem. 
    Vzala jsem tedy květomluvu do svých rukou, ruce položila na klávesnici a jala se prohledávat stránky, které popisovaly řeč květin. Přesněji tulipánů. A i zde jsem našla malinké rozdíly v mluvě stejných květů, ale skoro všechny stránky se shodly na tom, že červený tulipán - láska, žlutý tulipán - slunce, pestrobarevný tulipán - krásné oči. Pěkné, co? Také jsem se dočetla, že tulipán může vyčítat a na druhou stranu říkat: "Je mi s tebou dobře." Podle barev darováním žlutého tulipánu nemusí znamenat jen, že se někdo usmívá jako sluníčko, ale může naznačit žárlivost dárce nebo dárkyně.
    Je fajn, že jsem si díky internetu udělala ve věci tulipánů "jasno". Budu se na ně dál ráda dívat, budu je obdivovat, občas si je sama i koupím, ale nebudu pátrat po tom, co mi říkají. Stejně si myslím, že v dnešní době už žádný chlap nehledá slova v květomluvě a vezme osvědčenou kytku, o které ví, že s ní udělá radost. Když už se rozhodne ji koupit.
    Proto. Nevěřme všemu, co se říká, nevěřme všemu, co se píše, ale věřme tomu, co se dělá. A protože jsem dnes byla na výstavě tulipánů, chci se podělit i s vámi.

 

            

Takový malý dodatek - 27.3.2016

Včera odpoledne jsem shodou okolností dostala krásnou kytičku žlutých tulipánů. Jako kdybych to bývala tušila. Netušila, nečekala a E, děkuji. Tady je.