Úkoly

16.05.2015 18:01

    Co mě dokáže rozzuřit? Je to hodně věcí. Tento týden ale stačila krátká, prostá věta, psaná červeně v úkolníčku našeho chlapečka. Stálo tam: Nemá domácí úkol do ČjS. První, co mě napadlo, bylo: No a co? To se toho tolik stalo, že vzkaz musí být červený? Působilo to na mě jako muleta na býka. Mezi každodenní záplavou úkolů a dopisováním, poctivou denní přípravou a povinném, pravidelném čtení a jeho zapisováním trávíme denně hodinu a půl až dvě hodiny času.
A teď neměl úkol. To by snad mělo být zvýrazněno i v jeho osobních materiálech. No, snad dodělá základku. Naštěstí na to má ještě šest let a doufám, že už nepochybí. Také se bude muset naučit rýsovat, neboť dostal 1- za trojúhelník, sestrojený pomocí kružnic. Nikdo v rodině jsme nedošli na to, proč tam byla ta mínuska, ale také je pravda, že nikdo z nás tento předmět neučí. 
    Dnes jsme úkoly určitě splnili. Doufám, že někde něco nezůstala skryto. Dopsali jsme to, co chybělo, vypočítali jsme asi třicet příkladů, přečetli jsme několik zajímavostí o savcích a naučili se do ČjS. Proč píšu my? Protože jsem celou dobu dozorovala, aby se malý nedopustil nějakého omylu, či na něco nezapomněl. Zítra budeme mluvit anglicky a zopakujeme si české pádové otázky.
    Poslední dnešní úkol jsme dělali opravdu spolu. Přestože je náš chlapeček přemýšlivý a pohotový, tento úkol by zřejmě sám nezvládl. Velmi nerada bych ho podcenila, ale složit báseň o třech slokách tak, aby se pěkně rýmovala, je docela náročné, přestože třeťák by to měl asi zvládnout. No, musela jsem mu trošku pomoci a představila jsem si u toho všechny šťastné rodiče a prarodiče, jak o slunečném víkendu sedí doma a skládají, aby mělo děťátko úkol v pořádku a paní učitelka nemusela zbytečně vypisovat červenou propisku.
    Sice je to úkol až na pátek, ale co kdyby na to v týdnu nebyl čas? To by byl zápis! Možná tlustým červeným fixem.
A jak to všechno teda vidím já?
Přestože jsem učitelka, nesnáším červenou. Oznámení nepíšu, protože tím nic nevyřeším. A když už, mám modrou. 
Přestože jsem učitelka, nedávám na víkendy úkoly. Stejně by mně je nikdo nedonesl. Naši rodiče totiž nemají čas.
Přestože jsem učitelka, dokážu si představit volné odpoledne i uprostřed týdne. Náš chlapeček ne.