Už zase

14.04.2015 07:29

    Už zase sedím při otevřených vchodových dveřích a čekám, co se z toho dnes vyklube. Ale zřejmě budu dobrá učitelka, jelikož mně včerejší nemluvící pán, při otevření dveří, popřál dobré ráno. Velmi příjemné. Buď už může mluvit s cizími, nebo už si nejsme cizí, nebo je dobře naladěn, nebo si uvědomil, že pozdrav mezi lidi patří. Asi odpustím jemu i ostatním z pracovní čety, ikdyž zase přijeli před půl osmou. Třeba jim to odpustí i plynový revizor, kterému jsem otvírala v sedm a ten byl překvapený, že nemá věci nachystané tak, jak předpokládal. Ale to si pán nějak vyřídí. Já jsem zatím stihla umýt další okno a porouchat další žaluzii. Nějak nám chudinky odpadávají a to je máme teprve šest let. Včera mi vypadla jedna z rámu, malinký hřebíček, druhá zase nešla vytáhnout nahoru. Dnes pro změnu máme jako ozdobu okenní tabule malý vějířek. Je zajímavé, že předchozí meziskelní žaluzky vydržely daleko více a byly funkční po mnoho let. Prakticky až po jejich výměnu z důvodu zasazení nových oken. Kdežto na těchto vnitřních se materiál unavil velmi brzy, přestože s nimi jen stíníme a není s nimi pravidelně rolováno. Nu což, dokončíme stupačky a zavoláme někoho na žaluzie. Doufám, že tímto jsme letošní nárok na opravy zcela vyčerpali.
    Je 9.40 hod., revize je půl hodiny dokončená a já čekám a čekám. Nečekám zbytečně. Pro jistotu jsem se zeptala, zda se u nás ještě někdo objeví. Objeví, ale nevím kdy a také nevím proč. Pan řemeslník mi jen oznámil, že do kuchyně už nepůjdou. Toto sdělení je pro mě zcela nepodstatné, protože s odstavenými kamny tam stejně nemám co dělat. Tak jsem zavřela venkovní dveře a čekám na ťukání. Ozvalo se. V 10 hod. místního času bylo panem plynařem vše utáhnuto, zkontrolováno a mně oznámeno, že už nepřijdou. Pro mě to byl pokyn k úklidu a v prvé řadě povel k zavření dveří a uvolnění se. Za půl hodiny řemeslníci nasedli do auta, hotovi odjeli a od té chvíle přemýšlím, zda to nešlo udělat nějak jinak, abych nemusela být dva dny doma. A ono by to tak složité zase nebylo. Například. Kdyby byl nástup do práce každý den včasný, je ušetřená hodina. Kdyby oběd netrval hodinu a půl, zase by se nějaká ta hodinka navíc našla. A kdyby tady včera zůstali o hodinu déle, máme skoro celý, dnešní pracovní den a my, zaměstnaní jsme mohli v klidu pracovat ve své profesi, nikoliv na místě portýra. No, je to za námi. Zvládli jsme to. Měděné trubky jsou pěkně ukryté a tak by tam měly vydržet pěkně dlouho a já mohu v klidu opustit náš byt.
    Zítra nastupují borci do vedlejšího vchodu. Budou tam tři dny na dvě řady stoupaček. Jen aby to stihli. A já jdu shánět opraváře žaluzií, který chodí k zákazníkům po jejich pracovní době.