Cupcakes nebo muffins

27.03.2015 19:13

    Dnes jsem zhřešila. Tak se snažím vyhýbat se jídlům, která jsou pochutinami, ale někdy to prostě nejde. Nevadí mi, když peču koláče, krájím bábovku nebo, když projdu kolem regálu s cukrovinkami. Ale dnes to prostě nešlo. Má vůle se někam schovala. Mé chuťové buňky se tetelily čekáním. Mé slinné žlázy jely na plné obrátky a mé oči se upíraly na dva druhy nádherných, upravených, decentních a lákavých hrníčkových dortíčků. Malé hrníčkové dortíčky se jmenují cupcakes, protože je nevymyslel žádný Čech, ale nějaká americká žena, které asi chyběla větší forma na pečení. Tyto minibábovičky se skládají ze dvou až tří částí. První část je upečená mufinka, Druhá část je poleva, nebo krém zdobící povrch mufinky. Třetí část je malá ozdobička nahoře. My Češi tomu říkáme třešinka na dortu. Sice dnes nebyla nahoře třešinka, ale to vůbec nevadí. Byla tam maličká sladká, pruhovaná trubička. Stála lehce zapíchlá v čokoládovém krému, který zdobil čokoládový korpusek plněný marcipánem. Když jsem otočila hlavu doleva a spatřila méně opálené mufinkové sestřičky s karamelovým krémem, musela jsem se hodně ovládat. Bylo to k nevydržení. Ve chvíli servírování "kapkejků" na etažér jsem toužila jenom po tom, aby už přijeli hosté, uvařili jsme kávičku a mohli se zakousnout. Stalo se. Nejdříve jsem si podala tu světlejší s karamelovým krémem. Naprosto úžasná záležitost, která uspokojila má nedočkavá chuťová čidla. No, snad by i stačilo, ale. Ale má nenasytnost a touha ochutnat tu miloučkou, čokoládovou bábovičku, byla silnější. Další skvělý zážitek a koncert na jazýčku. Ta kombinace chutí, ta sladěnost, ta vyváženost a pak to přišlo. Uvědomila jsem si, co má neukázněnost způsobila a udělalo se mi dobře. Já jsem to vyloženě potřebovala, protože nevadí mi mrkev, nevadí mi brokolice, nevadí mi skoro nic, ale pak přichází pocit, že mi něco chybí. Po dnešku mi nechybí vůbec nic. Navíc teď popíjím výborné chardonnay, popisuji mou cestu k naplnění a přemýšlím, proč se doma ovládám. Ovládám se, protože si nechystám lákadla. Sice muffiny také peču. Je to práce jednoduchá a ohlas je vděčný. Dobré také je, že mohu použít pro rozmanitost jakoukoliv přísadu a příchuť. A ovládám se, jelikož má práce končí u polotovaru cupcakes, což jsou prosté muffins a ty mě tak nelákají. Jsem totiž krémová a přesně vím, co na mě platí a co nesmím, co nedělám a dělat nebudu.
    A co nebudu dělat? No přece! Dál nebudu dělat z muffins cupcakes. A když na ně dostanu náhodou chuť, tak si počkám. Počkám, až je zase jedna mladá, krásná, šikovná, zručná a hodná slečna inženýrka připraví, stejně jako dnes. Přestože toto zřejmě číst nebude, určitě se k ní mé díky už dostaly.